yazdır

 

İlan Tarihi Toplantı Tarihi Sonuç Tarihi
  9.2.2012 17.2.2012

 

Sıra No Esas Sayısı Konusu İnceleme Evresi Verilen Kararın Sonucu
1

2012/8

Yozgat İdare Mahkemesi

3.6.2011 günlü, 639 sayılı Gıda, Tarım Ve Hayvancılık Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 3. maddesinin (2) numaralı fıkrasınıniptaline karar verilmesi istemi.

İlk

2011/86 esas sayılı dosya ile

BİRLEŞTİRİLMESİNE

2

2012/10

Aksaray İdare Mahkemesi

25.8.2011 günlü, 652 Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37. maddesinin (3) numaralı fıkrasının Bakanlıkça belirlenen özür gruplarına bağlı yer değiştirmeler ise yaz tatilinde yapılır. biçimindeki son cümlesinin iptaline karar verilmesi istemi.

İlk

2011/123 esas sayılı dosya ile

BİRLEŞTİRİLMESİNE

3

2010/41

Anamuhalefet Partisi (Cumhuriyet Halk Partisi) TBMM Grubu Adına Grup Başkanvekilleri Ankara Milletvekili Hakkı Suha OKAY, İstanbul Milletvekili Kemal KILIÇDAROĞLU ile İzmir Milletvekili Kemal ANADOL

25.2.2010 günlü, 5953 sayılı Arsa Üretimi ve Değerlendirilmesi Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun;

1- 3. maddesiyle 2.3.1984 günlü, 2985 sayılı Toplu Konut Kanununa eklenen Ek Madde 14ün,

2- 4. maddesiyle değiştirilen 2985 sayılı Kanunun Geçici 4. maddesinin,

iptaline ve yürürlüğünün durdurulmasına karar verilmesi istemi.

Esas

- Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

- Yürürlüğünündurdurulması isteminin REDDİNE,

4

2010/93

Anamuhalefet Partisi (Cumhuriyet Halk Partisi) TBMM Grubu Adına Grup Başkanvekilleri Trabzon Milletvekili M. Akif HAMZAÇEBİ ile Yalova Milletvekili Muharrem İNCE

Birleşen davalar

 

E. 20011/25

Adana 2. Vergi Mahkemesi

E. 20011/103

İstanbul 2. Vergi Mahkemesi

E. 2011/112

Hatay 1.Vergi Mahkemesi

23.07.2010 günlü, 6009 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun;

A- 1- 3. maddesiyle değiştirilen, 31.12.1960 günlü, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 103. maddesinde yer alan (ücret gelirlerinde 76.200 TLden fazlasının 76.200 TLsi için 18.594 TL) ibaresinden sonra gelen fazlası % 35 oranında ibaresinin, ücret gelirleri yönünden,

2-5. maddesiyle, 193 sayılı Kanunun geçici 69. maddesinin birinci fıkrasına eklenen Şu kadar ki, vergi matrahlarının tespitinde yatırım indirimi istisnası olarak indirim konusu yapılacak tutar, ilgili kazancın % 25ini aşamaz. biçimindeki cümlenin,

3- 6. maddesiyle, 193 sayılı Kanuna eklenen Geçici Madde 78in Eksik olması halinde ise bu fark, vergi sorumluları tarafından bu Kanunun yayımlanmasından sonra yapılacak ilk ücret ödemesinden kesilerek bu ödemenin ait olduğu döneme ilişkin muhtasar beyannamenin verilme ve ödeme süresi içinde topluca (muhtasar beyanname verme yükümlülüğü olmayanlar hariç) verilecek ayrı bir beyanname ile beyan edilir ve ödenir. Bu beyanname için ayrıca damga vergisi hesaplanmaz. Anılan sürede düzeltilen söz konusu fark için gecikme faizi ve vergi cezası aranmaz; eksik tahakkuk etmiş olan verginin bu süre içinde tamamlanmaması halinde bu tarihte vergi ziyaı doğmuş olur. biçimindeki cümlelerinin,

4- 14. maddesiyle değiştirilen, 4.1.1961 günlü, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 369. maddesinin ikinci fıkrasının,

5- 25. maddesiyle, 8.9.1983 günlü, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa eklenen Geçici Madde 3de yer alan tahsil edilmiş olanlar iade edilmez ibaresinin,

6- 27. maddesiyle, 13.12.1983 günlü, 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 43. maddesinin (a) bendine üçüncü paragraftan sonra gelmek üzere eklenen paragrafın,

7- 30. maddesiyle değiştirilen, 8.5.1991 günlü, 3717 sayılı Adli Personel ile Devlet Davalarını Takip Edenlere Yol Gideri ve Tazminat Verilmesi ile 492 Sayılı Harçlar Kanununun Bir Maddesinin Yürürlükten Kaldırılması Hakkında Kanunun 2. maddesinin birinci fıkrasının,

8- 35. maddesiyle, 29.6.2001 günlü, 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun geçici 4. maddesinin değiştirilen ikinci fıkrasında yer alan öncelikle büyükşehir belediyelerine, büyükşehir belediyelerinin talebinin olmaması halinde ibaresinin,

9- 42. maddesiyle, 5.5.2005 günlü, 5345 sayılı Gelir İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 29. maddesine eklenen;

a. Başkanlık merkez ve taşra teşkilatında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki usul ve esaslara bağlı olmaksızın, Bakan onayı ile Başkanlığın stratejik plan ve performans programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi veya uygulanması amacıyla proje süresi ile sınırlı olmak üzere tam veya kısmî zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Bunlara ödenecek ücret, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre çalıştırılanlar için uygulanmakta olan sözleşme ücreti tavanının beş katını, çalıştırılabilecek toplam sözleşmeli personel sayısı ise 150yi geçemez ve bu fıkrada belirtilen ücret dışında herhangi bir ödeme yapılamaz. Bu şekilde istihdam edilecek personelin, yükseköğretim kurumlarından lisans düzeyinde eğitim veren fakülte veya bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olması şarttır. Sözleşmeli personelde aranılacak diğer nitelikler, istihdam türüne bağlı sözleşmeli personel sayısı ile ödenecek sözleşme ücretinin tespiti, istihdama dair hususlar ile sözleşme usul ve esasları Başkanlıkça belirlenir. biçimindeki fıkranın,

b- Son fıkrada yer alan Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. biçimindeki tümcenin,

10- 47. maddesiyle, 1.6.1989 günlü, 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununun 45. maddesinin değiştirilen üçüncü fıkrasının 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki iktisadi devlet teşekkülleri, kamu iktisadi kuruluşları ve bunların müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, kamu idarelerinin doğrudan ya da dolaylı hissedarı olduğu kurumlar ile Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun yönetimindeki kurumların bu Kanun kapsamındaki faaliyetlerini yürütmemeleri şartıyla, bu kurum ve kuruluşların bölümünün,

11- 48. maddesiyle, 22.5.2003 günlü, 4857 sayılı İş Kanununun 2. maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere eklenen dördüncü fıkranın,

12- 49. maddesiyle, 4857 sayılı Kanunun 81. maddesine ikinci fıkradan sonra gelmek üzere eklenen üçüncü ve dördüncü fıkraların,

13- 50. maddesiyle 9.1.1985 günlü, 3146 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 12. maddesinin birinci fıkrasına (l) bendinden sonra gelmek üzere eklenen (m) bendinin,

14- 62. maddesinin (ç) bendinde yer alan 2010 takvim yılı kazançlarına uygulanmak üzere ibaresinin,

iptallerine,

B- 27., 35., 42., 47., 48., 49. ve 50. maddeleriyle, ilgili yasalarda yapılan değişiklik ve eklemelerinin Anayasaya açıkça aykırı olmaları ve uygulanmaları halinde giderilmesi güç ya da olanaksız zarar ve durumlar doğacağı için, iptal davası sonuçlanıncaya kadar yürürlüklerinin durdurulmasına,

karar verilmesi istemi.

Esas

6009 sayılı Kanunun:

1- 3. maddesiyle değiştirilen, 193 sayılı Kanunun 103. maddesinde yer alan (ücret gelirlerinde 76.200 TLden fazlasının 76.200 TLsi için 18.594 TL) ibaresinden sonra gelen fazlası % 35 oranında ibaresinin, ücret gelirleri yönünden Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

2-5. maddesiyle 193 sayılı Kanunun geçici 69. maddesinin birinci fıkrasına eklenen Şu kadar ki, vergi matrahlarının tespitinde yatırım indirimi istisnası olarak indirim konusu yapılacak tutar, ilgili kazancın % 25ini aşamaz. biçimindeki cümlenin, Anayasaya aykırı olduğuna ve İPTALİNE,

3- 6. maddesiyle 193 sayılı Kanuna eklenen Geçici Madde 78in Eksik olması halinde ise bu fark, vergi sorumluları tarafından bu Kanunun yayımlanmasından sonra yapılacak ilk ücret ödemesinden kesilerek bu ödemenin ait olduğu döneme ilişkin muhtasar beyannamenin verilme ve ödeme süresi içinde topluca (muhtasar beyanname verme yükümlülüğü olmayanlar hariç) verilecek ayrı bir beyanname ile beyan edilir ve ödenir. Bu beyanname için ayrıca damga vergisi hesaplanmaz. Anılan sürede düzeltilen söz konusu fark için gecikme faizi ve vergi cezası aranmaz; eksik tahakkuk etmiş olan verginin bu süre içinde tamamlanmaması halinde bu tarihte vergi ziyaı doğmuş olur. biçimindeki cümlelerinin Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

4- 14. maddesiyle değiştirilen, 213 sayılı Kanunun 369. maddesinin ikinci fıkrasının Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

5- 25. maddesiyle 2886 sayılı Kanuna eklenen Geçici Madde 3de yer alan tahsil edilmiş olanlar iade edilmez ibaresinin, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

6- 27. maddesiyle 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43. maddesinin (a) bendine üçüncü paragraftan sonra gelmek üzere eklenen paragraf, 26.9.2011 günlü, 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri Ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 17. maddesinin beşinci fıkrasının (g) bendi ile yürürlükten kaldırıldığından, bu paragrafa ilişkin konusu kalmayan iptal istemi hakkında KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA,

7- 30. maddesiyle değiştirilen, 3717 sayılı Kanunun 2. maddesinin birinci fıkrasının, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

8- 35. maddesiyle 4706 sayılı Kanunun geçici 4. maddesinin değiştirilen ikinci fıkrasının birinci cümlesinde yer alan öncelikle büyükşehir belediyelerine, büyükşehir belediyelerinin talebinin olmaması halinde ibaresinin, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

9- 42. maddesiyle 5345 sayılı Kanunun 29. maddesine eklenen;

a- Başkanlık merkez ve taşra teşkilatında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki usul ve esaslara bağlı olmaksızın, Bakan onayı ile Başkanlığın stratejik plan ve performans programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi veya uygulanması amacıyla proje süresi ile sınırlı olmak üzere tam veya kısmî zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Bunlara ödenecek ücret, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre çalıştırılanlar için uygulanmakta olan sözleşme ücreti tavanının beş katını, çalıştırılabilecek toplam sözleşmeli personel sayısı ise 150yi geçemez ve bu fıkrada belirtilen ücret dışında herhangi bir ödeme yapılamaz. Bu şekilde istihdam edilecek personelin, yükseköğretim kurumlarından lisans düzeyinde eğitim veren fakülte veya bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olması şarttır. Sözleşmeli personelde aranılacak diğer nitelikler, istihdam türüne bağlı sözleşmeli personel sayısı ile ödenecek sözleşme ücretinin tespiti, istihdama dair hususlar ile sözleşme usul ve esasları Başkanlıkça belirlenir. biçimindeki fıkranın, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

b- Son fıkrada yer alan Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. biçimindeki cümlenin, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

10- 47. maddesiyle 3568 sayılı Kanunun 45. maddesinin değiştirilen üçüncü fıkrasının 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki iktisadi devlet teşekkülleri, kamu iktisadi kuruluşları ve bunların müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, kamu idarelerinin doğrudan ya da dolaylı hissedarı olduğu kurumlar ile Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun yönetimindeki kurumların bu Kanun kapsamındaki faaliyetlerini yürütmemeleri şartıyla, bu kurum ve kuruluşların bölümünün, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

11- 48. maddesiyle 4857 sayılı Kanunun 2. maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere eklenen dördüncü fıkranın, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

12- 49. maddesiyle 4857 sayılı Kanunun 81. maddesine ikinci fıkradan sonra gelmek üzere eklenen üçüncü ve dördüncü fıkraların, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

13- 50. maddesiyle 3146 sayılı Kanunun 12. maddesinin birinci fıkrasına (l) bendinden sonra gelmek üzere eklenen (m) bendinin, Anayasaya aykırı olmadığına ve iptal isteminin REDDİNE,

14- 62. maddesinin (ç) bendinde yer alan 2010 takvim yılı kazançlarına uygulanmak üzere ibaresinin, Anayasaya aykırı olduğuna ve İPTALİNE,

6009 sayılı Kanunun;

A-5. maddesiyle 193 sayılı Kanunun geçici 69. maddesinin birinci fıkrasına eklenen Şu kadar ki, vergi matrahlarının tespitinde yatırım indirimi istisnası olarak indirim konusu yapılacak tutar, ilgili kazancın % 25ini aşamaz. biçimindeki cümle, 9.2.2012 günlü, E. 2010/93, K. 2012/20 sayılı kararla iptal edildiğinden, bu cümlenin, uygulanmasından doğacak sonradan giderilmesi güç veya olanaksız durum ve zararların önlenmesi ve iptal kararının sonuçsuz kalmaması için kararın Resmî Gazetede yayımlanacağı güne kadar YÜRÜRLÜĞÜNÜN DURDURULMASINA,

B- 1- 35. maddesiyle 4706 sayılı Kanunun geçici 4. maddesinin değiştirilen ikinci fıkrasının birinci cümlesinde yer alan öncelikle büyükşehir belediyelerine, büyükşehir belediyelerinin talebinin olmaması halinde ibaresine,

2- 42. maddesiyle 5345 sayılı Kanunun 29. maddesine eklenen;

a- Başkanlık merkez ve taşra teşkilatında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki usul ve esaslara bağlı olmaksızın, Bakan onayı ile Başkanlığın stratejik plan ve performans programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi veya uygulanması amacıyla proje süresi ile sınırlı olmak üzere tam veya kısmî zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Bunlara ödenecek ücret, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre çalıştırılanlar için uygulanmakta olan sözleşme ücreti tavanının beş katını, çalıştırılabilecek toplam sözleşmeli personel sayısı ise 150yi geçemez ve bu fıkrada belirtilen ücret dışında herhangi bir ödeme yapılamaz. Bu şekilde istihdam edilecek personelin, yükseköğretim kurumlarından lisans düzeyinde eğitim veren fakülte veya bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olması şarttır. Sözleşmeli personelde aranılacak diğer nitelikler, istihdam türüne bağlı sözleşmeli personel sayısı ile ödenecek sözleşme ücretinin tespiti, istihdama dair hususlar ile sözleşme usul ve esasları Başkanlıkça belirlenir. biçimindeki fıkraya,

b- Son fıkrada yer alan Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. biçimindeki cümleye,

3- 47. maddesiyle 3568 sayılı Kanunun 45. maddesinin değiştirilen üçüncü fıkrasının 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki iktisadi devlet teşekkülleri, kamu iktisadi kuruluşları ve bunların müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, kamu idarelerinin doğrudan ya da dolaylı hissedarı olduğu kurumlar ile Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun yönetimindeki kurumların bu Kanun kapsamındaki faaliyetlerini yürütmemeleri şartıyla, bu kurum ve kuruluşların bölümüne,

4- 48. maddesiyle 4857 sayılı Kanunun 2. maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere eklenen dördüncü fıkraya,

5- 49. maddesiyle 4857 sayılı Kanunun 81. maddesine ikinci fıkradan sonra gelmek üzere eklenen üçüncü ve dördüncü fıkralara,

6- 50. maddesiyle 3146 sayılı Kanunun 12. maddesinin birinci fıkrasına (l) bendinden sonra gelmek üzere eklenen (m) bendine,

yönelik iptal istemleri 9.2.2012 günlü, E. 2010/93, K. 2012/20 sayılı kararla reddedildiğinden, bu fıkra, bent, cümle, bölüm ve ibareye ilişkin yürürlüğün durdurulması isteminin REDDİNE,

C- 27. maddesiyle 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43. maddesinin (a) bendine üçüncü paragraftan sonra gelmek üzere eklenen paragraf hakkında, 9.2.2012 günlü, E.2010/93, K.2012/20 sayılı kararla karar verilmesine yer olmadığına karar verildiğinden, bu paragrafa ilişkin yürürlüğün durdurulması istemi hakkında KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA,